Serwisowanie centralki voip

Centralka voip przeznaczona jest do obsługi połączeń wychodzących i przychodzących w niewielkich firmach, zapewnia także darmowe rozmowy wewnątrzfirmowe. Posiada funkcję nagrywania rozmów i przechowywania ich przez jakiś okres czasu. Może obsługiwać funkcję kolejkowania i oddzwaniania, jeżeli takiej opcji zażyczy sobie zamawiający usługę. Taka centralka voip może być w firmie samodzielnie podłączana i instalowana, zgodnie z instrukcją obsługi. Należycie wykorzystywana nie powinna sprawiać problemów. Jednak, chociaż taka centralka voip nie obsługuje dużej liczby urządzeń, nie posiada wielu aplikacji i zainstalowanych programów, to może ulec jakiejś awarii wskutek na przykład przeciążenia, a także mogą pojawić się wirusy w obrębie zainstalowanych na komputerach pracowniczych programów. Dlatego czasami może się okazać, że trzeba będzie przeprowadzić serwisowanie centralki. Najprostsze czynności z tym związane mogą zostać wykonane przez samych pracowników firmy zgodnie z dołączoną do centralki voip instrukcją. W razie większych problemów warto zwrócić się do jakiegoś specjalisty z zakresu programowania sprzętu. Można także dokupić, jeżeli centralka voip nie posiada tego w pakiecie, specjalny program, który będzie potrafił diagnozować problemy pojawiające się w pracy centralki i próbował je naprawić według posiadanych przez producenta sprzętu wskazówek, a pracownicy firmy otrzymają wygenerowany raport dotyczący przyczyn zaistniałej sytuacji.

 

17W przypadku, gdy jakiejś awarii ulega centralka voip należąca do osoby prywatnej, to wówczas w jej gestii będzie należała naprawa i dokonanie diagnostyki zaistniałego problemu według instrukcji dołączonej do opakowania. Niektóre problemy mogą wynikać z jej przeciążenia, albo jakichś błędów popełnionych w codziennym użytkowaniu. Dlatego warto na bieżąco sprawdzać, czy dostępne są w Internecie nowe wersje programów używanych przez centralkę i dowiadywać się, w jaki sposób można dokonywać przeglądu jej oprogramowania. Ponieważ centralka voip obsługiwana jest z przeglądarki internetowej, a użytkownicy domowego Internetu mogą wchodzić na różne strony, to warto jest skanować na bieżąco komputer w poszukiwaniu wirusów i niepotrzebnych programów oraz funkcji przeglądarki, z których nie korzystamy i je usuwać, ponieważ mogą spowalniać komputer i zainfekować centralkę.

 

W razie jakichś wątpliwości związanych z użytkowaniem centralki osoby prywatne również mogą zwrócić się do serwisu producenta urządzenia, zadzwonić na infolinię, albo poprosić pracownika serwisu do domu.

Dodaj komentarz

Podpis *
Email *
Witryna internetowa